آیا لیزر خانگی موهای زائد واقعا موثر است
نوشته شده توسط : mehdi

این درمان معمولا بعد از دو بار تکرار، نتایج خود را نشان میدهد و ممکن است نیاز به تکرار تا ۶ جلسه برای دریافت نتایج دائمی و طولانی مدت باشد. نتیجه لیزر موهای زائد اگر با لیزرهای معتبر انجام شود و دستگاه های پالس نوری( لیزر خانگی ) نباشد معمولا ماندگار است البته در برخی افراد نیاز به سالی یک یا دو بار جلسه یادآور سالیانه است.

کمپانی های تولید کننده لیزر تیتانیوم ، در تلاش اند تا لیزر خانگی را با قیمتی کمتر عرضه کنند. با این که این محصولات قیمت ارزانی ندارند، اما در مقایسه با تعداد جلسات درمانی خیلی ارزان تر هستند.

 چگونگی انجام لیزر خانگی

لیزر درمانی با از بین بردن فولیکول های مو اثر می کند، موها وقی در چرخه ی رشد هستند گرما را از لیزر جذب می کنند، بنابراین از رشد آن ها جلوگیری می شود. از بین بردن مو از لحاظ فنی دائمی است، اما مشکل این است که هر مو در یک مرحله  متفاوت از چرخه رشد می کند، به همین دلیل شما باید درمان را چند بار انجام دهید و با یک بار درمان نمی توانید آن ها را کاملا از بین ببرید.

هورمون ها، مانند وضعیتی که در بارداری و بعد از آن به شدت افزایش می یابند، میتوانند سبب ایجاد موهای جدید در مناطقی که قبلا درمان شده اند شوند. از بین بردن موها لزوما همیشه دائمی نیست.

محدودیت دستگاه لیزر خانگی

از بین بردن موها با لیزر همچنین یک محدودیت قابل توجه دارد. فولیکول مو هنگامی نور را به خوبی جذب می کند که یک رنگی متضاد بین پوست و مو وجود داشته باشد، شخصی با رنگ پوست روشن با یک موی تیره بهترین گزینه برای درمان است. اما با پیشرفت تکنولوژی و عرضه لیزرهای پیشرفته در کلینیک های زیبایی مانند ND;Yag به سادگی می توان افراد با پوست های تیره و برنزه را لیزر کرد.

البته باید در جریان باشید این تیرگی و برنزه بودن باید مادرزادی باشد و نه به وسیله حمام آفتاب و سولاریوم، زیرا این حمام آفتاب و سولاریوم پوست را به شدت خشک میکند و ممکن است در برابر لیزر آسیب پذیر باشد.

 

 

نواحی ممنوعه در لیزر خانگی

همچنین یک لیست دیگر از موارد پیشگیری نیز وجود دارد: شما نباید از آن برای ابرو ها، گوش ها، نوک پستان، آلت تناسلی، صورت مردان، محل تاتو و خال و همچنین برای کودکان استفاده کنید. زمانی که من در حال استفاده از آن بودم، مقداری نگران شدم ولی اتفاقی که افتاده بود به اندازه ای شدید نبود که مرا بسوزاند. یکی از مسئولین این دستگاه ها اشاره میکند که نوع خانگی آن در مقایسه با نوع کلینیکی آن با وجودی که میتواند خطرناک باشد، خیلی کم قدرت تر است، این قدرت کمتر در نتیجه باعث می شود میزان استفاده از این دستگاه های خانگی باید مدوام باشد.

در دستور العمل آن آمده است که برای درمان، باید هر دو هفته از آن استفاده کنید، انتظار میرود سه هفته بعد از درمان در رشد موها کاهش ۶۰ درصدی مشاهده کنید که در ادامه بیشتر نیز میشود. این شرکت برای استفاده بیشتر از دستگاه، درمان های دوره ای را در نظر گرفته است. من بعد از هفت بار استفاده از آن، درمان را به اتمام رساندم. در اکثر موارد هر هفته درمانم را انجام دادم بجز یک هفته که فراموش کردم و درمانم سه هفته به تعویق افتاد، پس از آن درمانم دوهفته ای ام را پشت سر هم انجام دادم. باید به همه ی توصیه ها و پیشنهادات شرکت عمل کنید، تا بتوانید تفاوت را بهتر دریابید.

 

 



:: برچسب‌ها: لیزر خانگی , دستگاه لیزر خانگی موهای زائد ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: